دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: این روزها خبرهای خوبی از اردوی کشتی به گوش نمی‌رسد. برخوردهای حاشیه‌ای چنان تاثیرگذار شده که یکی از مربیان را مجبور به ترک محل اردو کرده است.

محسن فره‌وشی در مواجهه با  برخی رفتارها  به حالت اعتراض اردو را ترک می‌کند. البته به فاصله ۲۴ ساعت با وساطت رئیس فدراسیون ظاهراً همه چیز به روال عادی خود برگشته و فره‌وشی به اردو باز می‌گردد.

این اقدام قطعاً‌ می‌تواند تبعاتی در پی داشته باشد. باید پذیرفت که جبهه ایجادشده مقابل فره‌وشی تصویر روشنی از دیدگاه‌های موجود در تیم‌ملی است. در میان مربیان حاضر در اردو تناقض شدیدی در نوع کار فره‌وشی و معزی‌پور وجود دارد که به سختی می‌توان تفکرات این دو را به هماهنگی رساند.

زمانی که فره‌وشی به جمع مربیان تیم‌ملی اضافه شد به‌طور تلویحی تمرینات رایج کشتی‌گیران تیم‌ملی را مورد انتقاد قرارداد و آنها را مناسب زمان حال ندانست. او می‌گوید:

«شرایط امروز با دو ماه آینده تفاوت دارد.ما باید طبق استانداردهای علمی تمرینات را انجام دهیم و این دقیقاً‌ چیزی است که من با صراحت آن را به همکاران خود گفته‌ام، اما ظاهراً مقاومت‌هایی وجود دارد و اگر بنا باشد که هیچکس به این موضوع توجهی نداشته باشد،‌ نمی‌توان به موفقیت کشتی در المپیک خوشبین بود.»

اعتراض شدیدتر فره‌وشی زمانی است که او می‌گوید: «من از آن دسته مربیانی نیستم که فقط رفتن به المپیک برایم مهم باشد. ما باید تیم قدرتمندی را روانه المپیک کنیم.»

با مشاهده چنین روحیه‌ای از یکی از مربیان با سابقه تیم‌ملی آن هم در چنین شرایط حساسی، نگرانی‌ها بیشتر از این زاویه است که احساس همدلی میان مربیان حاضر در اردوی تیم‌ملی وجود ندارد.

اظهارات متفاوت مدیر و مربی تیم‌ملی

در فاصله کمتر از ۲ ماه هنوز نمایندگان کشتی آزاد ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن در اوزان ۵۵، ۷۴ و ۹۶ کیلوگرم انتخاب نشده‌اند. 

حضور در دو مسابقه تدارکاتی آذربایجان و لهستان مورد توجه قرار گرفته تا مدعیان این ۳ وزن با شرکت در این رقابت‌ها خود را بهتر نشان دهند و در نهایت بهترین و آماده‌ترین نفرات برای المپیک انتخاب شوند.

نزدیکی زمان برگزاری دو مسابقه یاد شده یکی از مشکلاتی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. فره‌وشی در این زمینه می‌گوید: «اعضای تیم‌ملی کشتی آزاد ایران را نمی‌توان
یک جا به هر دو مسابقه فرستاد، زیرا به روند آماده‌سازی این تیم لطمه می‌خورد و تمرینات با نوسانات و مشکل روبه‌رو خواهد شد، بنابراین تعدادی از ملی‌پوشان به جمهوری آذربایجان و تعدادی دیگر به لهستان اعزام خواهند شد.

شرکت ما در این ۲ رقابت مهم که با حضور تیم‌های خوب اروپای شرقی برگزار می‌شود، به عنوان تدارک مناسبی برای حضور در رقابت‌های المپیک پکن خواهد بود.»

در حالی محسن فره‌وشی هدف از حضور در مسابقات آذربایجان و لهستان را فرمول مشخصی برای انتخاب نفرات باقیمانده تیم‌ملی قلمداد کرده، محمدعلی صنعتکاران مدیر تیم‌ملی کشتی آزاد طی سخنانی موفقیت در این دو رقابت را تنها ملاک انتخاب قرار نداده و گفته ممکن است مسابقات انتخابی درون‌اردویی هم مدنظر قرار گیرد.

تذکر صنعتکاران به معزی‌پور

در جریان تمرینات تیم‌ملی کشتی آزاد به هنگامی که محمد معزی‌پور سرمربی تیم‌ملی مشغول مصاحبه با خبرنگاران بود، محمدعلی صنعتکاران مدیر تیم‌ملی از معزی‌پور خواست زودتر به مصاحبه خود پایان داده و با حضور برروی تشک، تمرینات کشتی‌گیران را زیرنظر بگیرد.

این درحالی بود که محسن فره‌وشی بدون توجه به این مسائل کار تمرین ملی‌پوشان را انجام می‌داد. در تمرین روز دوشنبه سعید ابراهیمی نایب‌قهرمان جهان به دلیل آنکه تمریناتش را خوب انجام نمی‌داد، از سوی فره‌وشی اخطار گرفت.

کد خبر 55145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز